Nieuwe artikelen

Payroll: wat kost dat eigenlijk?

Gebruik maken van payroll kan zeker voor snelgroeiende ondernemingen echt een uitkomst zijn. De personeelszaken worden volledig uit handen genomen en de werknemerstevredenheid gaat omhoog. Het personeel krijgt namelijk op tijd uitbetaald en zieke dagen worden doorbetaald. Tegelijkertijd kun jij meer tijd steken in het runnen van je bedrijf, terwijl je administratie voor je wordt bijgehouden. Klinkt goed toch? Het brengt wel wat kosten met zich mee, de dienst is namelijk niet gratis. Benieuwd met welke payroll kosten je rekening moet houden? We vertellen het je in deze blog!

 

Payrollen

Op internet vind je verschillende payrollorganisaties die je kunnen helpen met je personeelszaken. We nemen Payroll Select als voorbeeld om uit te leggen wat payroll inhoudt. Zij zijn gespecialiseerd in personeelszaken en beschrijven de werkzaamheden duidelijk op hun website. Je werknemers werken voor jouw bedrijf, maar komen op de loonlijst bij Payroll Select. Dit heeft overigens geen effect op de salarissen. Payroll Select betaalt de salarissen uit volgens jouw afspraken met je personeel. Dit geldt ook voor vakantiedagen. 

 

Voordeel voor jou is dat je administratie goed wordt bijgehouden, terwijl je er zelf geen omkijken meer naar hebt. Ziek- en betermeldingen worden op een juiste manier doorgevoerd, salarissen worden altijd op tijd uitbetaald en ook om premies en belastingen hoef jij je geen zorgen meer te maken. In tegenstelling tot uitzendbureaus, doe je bij payrollorganisaties zélf de werving van nieuw personeel. Verder is een payrollorganisatie in zekere zin vergelijkbaar met de werkzaamheden van een uitzendbureau. 

 

Waar betaal je voor?

Payrollorganisaties houden allemaal een andere kostenberekening aan. Bij het voorbeeld van Payroll Select betaal je per gewerkt uur een vaste kostprijs. Jij bepaalt zelf welk salaris je werknemers krijgen, maar je bent natuurlijk wel verplicht om je te houden aan het minimumloon. Om de werkzaamheden van Payroll Select te berekenen, wordt een commissie over het brutoloon van de werknemers gerekend. In deze commissie zitten ook de vaste kosten. Deze commissie is afgesproken tussen jouw onderneming en Payroll Select en is dus voor elk bedrijf anders. 

 

Zoals gezegd berekent elke payrollorganisatie de prijs op een andere manier. Doe hier dus goed onderzoek naar en kies niet meteen voor de eerste payrollorganisatie die je tegenkomt. Wanneer een payrollorganisatie op het eerste oog goedkoop lijkt, komt het vaak voor dat er nog extra kosten verrekend worden. 

https://www.payrollselect.nl/

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Kijkopinterieur.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Duidelijkheid over hypotheek advies kosten in Halsteren

Als zelfstandige ondernemer kan het aanvragen van een hypotheek complexer zijn dan voor iemand in loondienst. Daarom is het belangrijk dat de hypotheek advies kosten in Halsteren vooraf helder worden uitgelegd. Een adviseur die gespecialiseerd is in de situatie van zzp’ers of ondernemers kijkt niet alleen naar uw huidige inkomen, maar ook naar de stabiliteit en verwachtingen voor de toekomst. Zo krijgt u een realistisch beeld van de mogelijkheden en weet u welke stappen nodig zijn om uw droomwoning te financieren. Door transparantie over de hypotheek advies kosten in Halsteren te bieden, weet u niet alleen wat het advies kost, maar ook welke waarde u terugkrijgt in de vorm van persoonlijk en maatwerkgericht advies. Zekerheid door passende verzekeringen in Bergen op Zoom Naast een hypotheek is het verstandig om te kijken naar aanvullende bescherming. Goede verzekeringen in Bergen op Zoom helpen u risico’s af te dekken die u niet zelf

Gepubliceerd door Kijk op Interieur.nl