Nieuwe artikelen

Marketing is slecht! De marketeer is de schuldige?!

Marketing is slecht! De marketeer is de schuldige?!

seo online marketing

Actie ontwikkeld. Gelanceerd in promotie. We wachten op het resultaat. Met hoop. En hij is. Niet degene die werd verwacht. Of het is het niet. Of veel negativiteit. En ze wilden iets beters!

Wie is er schuldig? Marketeer! De baas scheldt hem uit! Verkopers scherpen hun tanden aan hem. De financiers geven de schuld. De accountants tuiten keurig hun lippen. Soms verdient het het echt. En soms tevergeefs! En we zullen deze zaak analyseren.

De promotie kan geweldig zijn! De promotie is attent! Ja, alleen dezelfde verkoopspecialisten wisten het niet. Ergens halverwege ging informatie over de actie verloren. En als resultaat komt er een klant voor de actie, en de verkopers zeggen hem: “Om te weten – we weten het niet, om te horen – heb niet gehoord.”

Voorbeeld:

In bedrijf X gaf de marketingafdeling alle informatie over aanstaande promoties met toespraken voor buitendienstmedewerkers door aan de verkoopdirecteur. En hij … hij stuurde het niet verder. Ik had medelijden met de medewerkers, dus ze eisen te veel van hen, allerlei voorschriften en instructies. Het bedrijf is een wereldwijde schaal, de vereisten en instructies zijn hetzelfde …

Of de deelnemers aan het proces van het bedienen en aantrekken van klanten begrijpen hun rol in dit proces niet.

Voorbeeld:

De marketeers van het bedrijf voor de installatie van ramen (of misschien deuren, meubelproductie, enz.) Hebben een promotie ontwikkeld. De meter ging naar de plaats – naar het appartement. Met vuile schoenen liep ik door het appartement, beantwoordde geen vragen en toen hem werd gevraagd naar de kwaliteit en garanties waarop de campagne was gebouwd, was hij volkomen onbeleefd. De potentiële klant belde de manager en klaagde. De meter, die naar het tapijt werd geroepen, antwoordde: “Het is mijn taak om te meten! Verkoop niet! Laat de marketeers praten, en de verkopers verkopen! ” En het gedijt niet alleen in kleine bedrijven, maar ook in grote (daar trouwens vaak met speciale ijver).

En soms komt het voor dat alles draait om logistiek … Marketeers zijn geweldig, verkopers zijn azen, hun collega’s zijn slim. Ja, alleen pech – er is geen product. Of in een magazijn of in een winkel. Omdat de logistiek medewerker – verslapen, sloeg, vergat, niet dacht, miste, de verkeerde plaats innam, het niet eens was, enz. Of de koper – “probeerde”.

Een aparte plaats in deze prachtige lijst kan worden ingenomen door boekhouding – wat marketeers noch verkopers leuk vinden. Ze vinden het trouwens gewoon niet leuk !!

Voorbeeld:

Bedrijf N – zakt in verkoop. Een crisis. Concurrenten zijn sterk. De marketeer dacht – dacht en vond een manier! Ja, alleen de hulp van een accountant is nodig – de gegevens zijn nodig. En de accountant zei: ‘Zeg me niet wat ik hier moet doen! Mijn baas is niet eens een decreet! Niet wat je bent! ” De actie had geen effect. De marketeer bleek de laatste te zijn. Omdat de baas veel waarde hecht aan een accountant, niet aan een bedrijf.

En soms gaat het allemaal om een ​​uiterst zorgzame advocaat die zo’n systeem heeft ontwikkeld voor het aannemen en ondertekenen van contracten waar zelfs de meest beruchte bureaucraten jaloers op kunnen zijn. Voelt een advocaat zich belangrijk? En hoe groter het bedrijf, hoe belangrijker! En de klant? Wachten op weken 3, 5, 10 van het contract? De vervanging van goals is duidelijk. En de laatste is een marketeer …

Is dit de schuld van de marketeer? Natuurlijk niet! En het lijkt erop dat iedereen, wanneer ze zoiets lezen of ernaar luisteren, dit begrijpt, instemmend knikt. Ze zeggen zelfs: “We weten het al heel lang!” Maar als het erop aankomt, vliegen tomaten, komkommers, eieren en alles wat in het bedrijf blijft en nog kan vliegen, de tuin van de marketingspecialist in.

Maar wat zijn de redenen? U kunt eerlijk antwoorden, maar u kunt – niet echt! Niet echt – degenen over wie ik hier schreef, zijn de schuldige. En eerlijk gezegd (voor degenen die tot het einde hebben gelezen) – het hoofd van het bedrijf. Hij was het die de verkeerde prioriteiten stelde, de waarden in de organisatie plaatste. In dergelijke bedrijven kan in de regel een ‘grijze eminentie’ duidelijk of heimelijk bloeien, soms samen met een ‘zondebok’, een strijd om invloed en feitelijke macht en zelfbevestiging, een lage klantgerichtheid met een hoge focus op thee, koffie, rook, enzovoort. Dit is eigenlijk het antwoord op de vraag: “Wat te doen?”

De opdrachtgever is voor elk van de medewerkers de hoofdpersoon in het bedrijf! De opdrachtgever betaalt salarissen aan medewerkers, inclusief de directeur zelf. En allereerst moet de regisseur zelf zich hieraan gaan houden. Hoe zit het met marketing? Absoluut, het zal beter zijn! Dit is overigens marketing!

https://www.webdeveloper.today/2022/01/

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Kijkopinterieur.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

3D printen inzetten in combinatie met Carbon 3D printen voor maximale efficiëntie

De wereld van productontwikkeling en prototyping verandert razendsnel. Dankzij moderne technieken zoals 3D printen zijn ontwerpers en engineers in staat om sneller dan ooit hun ideeën te realiseren. Combineer je deze techniek met de kracht van Carbon 3D printen, dan ontstaan er nog meer mogelijkheden om efficiënt, flexibel en met hoge kwaliteit te ontwikkelen Waar traditionele 3D printers perfect zijn voor snelle visualisaties en eenvoudige prototypen, biedt Carbon 3D printen een oplossing voor functionele onderdelen met productiekwaliteit. Door beide technieken slim in te zetten binnen één ontwikkeltraject, behaal je het beste van twee werelden De rol van 3D printen in productontwikkeling 3D printen wordt vaak gebruikt in de vroege fase van productontwikkeling. Het is ideaal voor het printen van modellen om een ontwerp visueel te beoordelen of om snel varianten van een concept te testen. Voordelen van conventionele 3D printtechnologie: Lage instapkosten Snel resultaat Geschikt voor visualisaties, pasvorm en eerste

Gepubliceerd door Kijk op Interieur.nl