De basisprincipes van Chip Tuning

Als je nog nooit van chiptuning hebt gehoord, heb je het misschien aangesproken voor een alternatieve afstemmethode. Als u echter aan wijzigingen gaat doen, moet u weten wat u doet met het voertuig, zodat u potentiële complicaties op de weg kunt vermijden. Dat gezegd hebbende, is chip tuning slecht voor je auto? In de meeste gevallen, ja!

 

Het concept van chiptuning in het algemeen lijkt het erop dat het ongelooflijk gemakkelijk zou zijn – en kan grote winsten opleveren – maar om echte vermogenswinsten te krijgen, moet u een goed ontworpen systeem hebben. Before Alles, je moet door de bestaande motorbrandstof branden en lucht injecteren in de verbrandingskamer van de motor. De reden waarom het inlaatsysteem voor deze stap nodig is, is omdat u dan verse brandstof introduceert, waardoor de auto sneller gaat.

Het nadeel is dat u ook de druk in de verbrandingskamer moet verhogen, die de prestaties van uw motor als geheel ernstig kan beïnvloeden.

 

Nu dat we hebben besproken waarom Chip Tuning niet goed is voor je auto, kunnen we praten over wat er daadwerkelijk gebeurt tijdens het proces. Tijdens het brandstofinspuitingsproces zal een automatisch injectorsysteem de brandstof in de motor opleveren bij een ingestelde hoeveelheid volumetrische druk. De reden waarom u wilt dat dit is omdat het de hoeveelheid paardenkracht tot uw beschikking verhoogt. Natuurlijk, als u een kracht opoffert voor brandstofinspuiting, kunt u altijd kiezen om handmatig te gaan, maar dit is iets dat de meeste mensen vermijden vanwege het betrokken risico. Gelukkig zijn er verschillende methoden die u kunt gebruiken om het offervermogen te voorkomen, maar behouden de hoeveelheid paardenkracht die u verlangt.

 

Elektronische motorafstemming is de meest voorkomende manier waarop veel mensen ervoor kiezen om extra stroom te krijgen door elektronische afstemming van hun auto’s. Elektronische motorafstemming omvat het verhogen van de hoeveelheid turbochargers en andere upgrades in de motor die er meer lucht en brandstof doorheen zal duwen. Dit wordt gedaan door uw computer te programmeren met een reeks commando’s, die de chip vertellen wat u moet doen. Het doet dan al het werk dat nodig is om de extra kracht die u wenst te creëren.

Hoewel deze methode misschien sneller is dan het zelf handmatig doen, kan het ook veel duurder zijn, omdat u de nodige onderdelen moet kopen om dit te doen.

 

Veel mensen kiezen er ook voor om met een mechanische modificatie van hun auto te gaan als het gaat om de macht. Mechanische wijzigingen, zoals pk-aanpassingen of gewichtswijzigingen, zijn de meest populaire modificaties. Hoewel deze erg populair zijn onder auto-enthousiastelingen, hebben ze ook meer werk nodig dan wat nodig is voor het afstemmen van elektronische motor. Een ander nadeel van mechanische wijzigingen is dat ze het rijcomfort van uw auto daadwerkelijk kunnen verlagen. Daarom kiezen chauffeurs eerst eerst voor elektronische wijzigingen.

 

Dus nu weet je hoe chip-tuners echt werken en waarom ze effectiever zijn over mechanische methoden. Als u uw auto wilt upgraden uit zijn voorraadspecificaties, moet u ervoor zorgen dat u het van een vertrouwde bron krijgt. U kunt een nieuwe chip kopen of ervoor kiezen om de bestaande mechanische besturingseenheid te laten vervangen door een nieuwe. Beide methoden zijn effectief en de eindresultaten kunnen variëren.

Benieuwd naar de mogelijkheden van chiptuning? Klik hier voor meer informatie

Comments are Closed on this Post

De basisprincipes van Chip Tuning